Lukáš Polák

Jak jsem opět nahlédl do kuchyně německých televizí

2. 07. 2009 20:08:29
1. července jsem měl opět možnost nahlédnout do kuchyně německých veřejnoprávních a komerčních stanic. Bylo to tehdy, když se nečekaně zlepšily příjmové podmínky.
Zdroj: iffhs-media.de
Zdroj: iffhs-media.de

Středa byla dnem, kdy opět vládlo teplé počasí s bouřkami. Již odpoledne však bylo něčím výjimečné. Těsně než nastala nad Prahou bouřka, a že byla opět mohutná, objevilo se pár signálů, kterým stálo za to věnovat pozornost. Kromě zlepšení příjmu v UHF pásmu u analogových stanic, které je možné běžně zachytit, se objevila také polská veřejnoprávní televize TVP Info z Wroclawi. Zpravodajský kanál, který lze přirovnat k české ČT 24.

Pro představu přikládám fotku . Obraz byl sice zašuměný, ale barevný a bez problémů bylo poznat, co se na něm odehrává. Přečíst bylo možné i text v liště a rozluštil jsem i logo, které mi napovědělo, z jakého regionu to ke mně stanice doputovala. Při hledání v seznamu bylo jasné, že jde o vysílač Wrocław - G.Ślęża, jehož výkon je sice 800 kW, což je pro představu síla téměř srovnatelná s naším Cukrákem, ale i tak úlovek potěšil.

Největší překvapení však přišlo okolo jedenácté hodiny večerní, kdy jsem si řekl, že by nebylo marné ještě vyzkoušet, zdali náhodou podmínky nepřetrvávají. A skutečně, jako by si mě moje nová přenosná LCD od Sencoru zavolala. Možné bylo chytit nejen téměř dříve běžně hrající Drážďany na kanále 36 a 39, ale nově se objevily digitální signály z Německa také na kanálech 27 a 29. Šlo o vysílače Löbau (Schafberg) s 50 kW výkonu a Dresden (Wachwitz) se 100 kW.

Pokud se jedná o programovou náplň, tak jde o stejný multiplex (MDR-Bouquet 2 Sachsen), jen s rozdílností lokalit. Tato síť obsahuje stanice MDR Fernsehen (Sachsen), rbb Fernsehen (Brandenburg), WDR Fernsehen (Köln) a Bayerisches Fernsehen (Franken). Jen pro upřesnění, na kanále 36 hraje ZDF, 3sat, KiKA/ZDF doku a ZDF info, na 39k programy Das Erste, arte, Phoenix a EinsFestival. Odpůrci tohoto způsobu příjmu by opět mohli něco namítnout, že ladit programy pozemně je nesmysl, ale pocit ze sledování v terestrice je mnohem příjemnější. Je tu ten pocit příjmu přímo z místa.

Autor: Lukáš Polák | karma: 12.56 | přečteno: 1900 ×
Poslední články autora