Óčko se MTV bát nemusí. Strach by mělo mít z musiq1

V souvislosti se startem lifestylově-hudebního kanálu MTV pro Českou a Slovenskou republiku, ke kterému dojde již koncem příštího měsíce, se hovoří také o tom, že podobně laděnému Óčku z mediální skupiny MAFRA Media by mohli ubýt diváci. Podle mého názoru jde ale o naprosto přehnané očekávání. MTV má takto nastavenou laťku ze dvou důvodů, kterými jsou mezinárodní značka a spojení se skupinou kanálů TV Nova.

Přesto, že obě televizní stanice jsou lifestylově-hudební, je mezi nimi jeden podstatný rozdíl. Zatímco Óčko se zaměřuje na československou scénu a zábavních pořadů má minimum (snad jen stylissimo), MTV sází více než na hudbu na reality show zaměřené na teenagery. Jejich přesný počet neznám, ale pokud je údaj, který jsem si nedávno přečetl v redakčním komentáři na Musicserveru, správný, mělo by jich být neuvěřitelných osmadvacet, což už asi dává jasnou představu, jakým směrem se ubírá.

Hudba je u MTV pouze jedním z produktů, který se snaží prodat určitý styl. Oproti tomu Óčku na hudbě skutečně záleží a je hlavním pilířem tohoto kanálu. Televize se snaží české a slovenské interprety propagovat a nové talenty hledat, např. v pořadu Výtah. Oba programy tu tedy vcelku budou dle mého názoru bez problémů moci fungovat vedle sebe, i když výhodou MTV bude bezesporu to, že hudební novinky nasadí dříve než třeba Óčko, a to díky smlouvám s vydavatelstvími.

Narozeninová party hudební televize Óčko se konala v Óčko Music Clubu na pražském Vyšehradě. Foto: Mafra

Óčko by se naopak mělo bát jiného hráče, který poměrně nedávno vstoupil na český trh. Je jím slovenská hudební televize musiq1. Ta již na tamním trhu působí jeden rok a právě ke svým narozeninám si nadělila také expanzi do Česka. Óčku je v mnohém podobná, především pak v tom, že sází na česko-slovenskou scénu. Za dobu jednoho roku však o sobě dala poměrně hlasitě vědět, a to především díky propagaci různých hudebních akcí na Slovensku.

musiq1 nemusí být pro českého diváka neznámým pojmem. Spolupracuje totiž s českou internetovou televizí Bedna.tv, od které do svého vysílání přebírá některé pořady. Vrcholem úspěchu jsou však pravděpodobně ceny musiq1 awards, na které se podařilo stanici získat řadu hvězd včetně těch zahraničních a jako jednoho z moderátorů Eden Harel, která byla v devadesátých letech jednou z hlavních tváří právě hudební televize MTV.

Pokud by musiq1 postupovala na české scéně podobně progresivně jako na té slovenské, pak se může Óčko právem obávat konkurence, MTV to ale rozhodně nebude. Vedení hudební televize z rodiny MAFRA Media je však dost sebevědomé a příchodu nových subjektů se rozhodně nebojí. Svědčí o tom i nedávna slova jejího ředitele Jiřího Balvína na sedmých narozeninách tohoto kanálu: Óčko nekončí, my jedeme dál.

Autor: Lukáš Polák | neděle 11.10.2009 19:37 | karma článku: 9,95 | přečteno: 2067x
  • Další články autora

Lukáš Polák

Končím a těším se na viděnou

19.10.2009 v 16:32 | Karma: 13,29

Lukáš Polák

Otevřu záchod, vyleze Jackson

29.6.2009 v 18:42 | Karma: 13,44

Lukáš Polák

Prahu analogová tma nezahalila

10.5.2009 v 20:58 | Karma: 14,08

Lukáš Polák

Náročný 30. duben

3.5.2009 v 18:43 | Karma: 11,66

Lukáš Polák

Viděl jsem to na vlastní oči

16.4.2009 v 21:34 | Karma: 20,21

Lukáš Polák

Polibek za sto tisíc

9.4.2009 v 20:08 | Karma: 11,92
  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2358x
Lukáš Polák je redaktorem serveru DigiZone.cz se specializací na satelit. Zajímá se o oblast pozemní digitální televize a DVB-S (digitální satelitní televize). Vystudoval Střední průmyslovou školu sdělovací techniky, a poté Vyšší odbornou školu publicistiky, kde si jako téma absolventské práce vybral rozhlasovou stanici chybějící na českém trhu. Dlouhodobě se zajímá o médiální scénu u nás i v zahraničí, je také aktivním členem Československého DX klubu. Dříve spolupracoval např. se servery satCentrum a RadioTV nebo časopisem Home Cinema.