Lukáš Polák

Porucha kanálu, který vlastně v nabídce UPC vůbec není

17. 09. 2009 21:33:40
V krátké době se opět podruhé věnuji na svém blogu společnosti UPC. Osobně proti ní nic nemám, i když někteří její zaměstnanci si o mně myslí stoprocentně opak. Jde o největšího kabelového operátora, který se svou práci snaží dělat v rámci svých možností. Zatímco jedni na něj nadávají, další jsou s ním spokojeni. Klasika, která se nevyhne žádnému z operátorů. S dnešním zážitkem se s vámi ale prostě podělit musím.

Protože jsem redaktorem serveru píšícího o digitální televizi, musím mít k dispozici vybavení, abych měl přehled o tom, co kanály, o kterých píši, vysílají apod. Mám sice satelitní karty k platformám CS Link a Skylink, ovšem jejich nabídka není tak obsáhlá jako např. kabelové platformy. Jejich nabídka se stále ještě rozrůstá. Také proto jsem si pořídil kabelovou TV od UPC.

Mnoho lidí na digitální kabel od UPC nadává, já jsem s ním spokojen. Především pak splňuje mou hlavní potřebu, a to je široká programová nabídka - v současné době něco málo pod sto televizních stanic. Výpadky, na které si lidé stěžují, jsem nezaznamenal, jen občas se mi stane, že přepnu na nějaký kanál a je chvíli černá obrazovka. Tady ale bude zřejmě (?) chyba ve firmwaru přijímače, protože stačí přepnout na nějaký jiný multiplex, projet dva tři kanály, vrátit se zpět a opět to běží.

Dnes jsem ale se svou novou „kamarádkou“ TV zažil poměrně kuriózní situaci. Ráno jsem se chystal na pravidelný scan kanálů jak na satelitu, tak i v kabelu. U první platformy nic nového nebylo, ovšem u té druhé ano. Když jsem narazil na 94. pozici, kde UPC nabízí na Praze 11 lokální televizi Metropol, byl tento program najednou bez signálu. Dojel jsem tedy na konec seznamu, ale všechny ostatní programy byly v pořádku. Řekl jsem si, že někde nastal asi problém a bude dobré ho nahlásit.

Nejdříve jsem napsal přímo do TV Metropol, kde mi okamžitě odpověděli, že od nich odchází signál naprosto bez problémů. Pro jistotu jsem se obrátil ještě na tiskového mluvčího operátora, Františka Malinu, který také rychle zareagoval s tím, že žádný problém hlášený nemá, ale situaci nechá prověřit monitoringem. Přibližně ve dvě hodiny jsem pustil televizi a TV Metropol byla stále bez signálu. To už mi bylo divné, přijímač jsem samozřejmě restartoval, jak je to u takových zařízení obvyklé.

Říkal jsem si, že chyba určitě nebude na mé straně, ale co dělat, když problém nikdo nehlásil? Rozhodl jsem se tedy obrátit přímo na operátorku technické podpory, tam se alespoň domnívám, že mě přímo navedla plechová huba, jak se hlasovému automatu na zákaznických linkách říká. Operátorce jsem nahlásil, jaký mám problém a sdělil jí, že se týká kanálu Metropol TV. Její reakce by mě zřejmě posadila na zadek, kdybych už na něm nebyl. My ale máme v nabídce pouze Meteo TV, zněla přibližně.

Zkusil jsem to tedy s operátorkou ještě jednou. Pečlivě jsem ji kladl na srdce, že jsem z Prahy 11 a tento kanál je pouze v nabídce naší městské části. Ne, my opravdu tento kanál nenabízíme, odpověděla zaměstnankyně společnosti. Už jsem byl poměrně zoufalý. Jak máte vysvětlit někomu, že s něčím máte problém, ale on přitom tvrdí, že to není jeho produkt? Rozhodnul jsem se to překousnout a udělat ze sebe před slečnou vola.

Slečno, prosím vás, já vás nechci buzerovat, ale mohla byste se zeptat někoho z nadřízených? Ten kanál v nabídce opravdu máte. Slečna už mě v tu chvíli musela považovat opravdu za nějaké s prominutím hovado, které nechápe, co se mu říká. Rozhodla se mi ale vyhovět, na chvíli se odmlčela a za přibližně čtvrt minuty se ozvala. Nic se ale nezměnilo. V nabídce UPC, kterou měla operátorka k dispozici, zkrátka TV Metropol nefigurovala.

Nechtěl jsem to ale vzdát. Proto moje další kroky vedly na fórum UPCzone , kde jsem se k problematice rozhodl založit diskusní vlákno. Problematiku jsem zde v kostce popsal a čekal jsem, co bude. Přibližně po hodině a čtvrt v diskusi zareagoval uživatel z Mikulovy ulice, který uvedl, že má stejný problém a pozoruje ho již od včerejšího dne. Zajásal jsem, protože jsem viděl, že v tom nejsem sám.

Když jsem pak televizi po další přibližně hodině pustil, TV Metropol byla zpět. Kde byl problém nevím, každopádně celá historka mě pobavila. Na mé straně chyba nebyla, u operátora také ne. Jak jinak? UPC přece tento kanál v nabídce vůbec nemá... Celá story však může mít jednoduší vysvětlení, než se zdá. Osobně jsem u jednoho velkého telekomunikačního operátora kdysi pracoval a vím, že naučit nové i stávající ovečky novým kouskům, může být někdy pěkně složité a viník se pak hledá jen těžko.

Autor: Lukáš Polák | karma: 19.46 | přečteno: 3491 ×
Poslední články autora