Lukáš Polák

Otevřu záchod, vyleze Jackson

29. 06. 2009 18:42:04
25. června zasáhla hudební svět tragická událost - zemřela jedna z jeho ikon, bývalý popový král Michael Jackson. Protože jsem redaktorem, který se zabývá děním okolo televizního vysílání, bylo velmi zajímavé sledovat, jak se tento fakt promítne do schématu jednotlivých stanic. S klidem můžu napsat, že to, co jsem viděl na televizní obrazovce, jsem ještě nikdy nezažil.
Foto: Wikipedia
Foto: Wikipedia

Velikost Michaela Jacksona zde bezpochyby nemá cenu popisovat. I když poslední desetiletí byl zejména postavičkou, která byla k smíchu, nebo naopak pláči, jedno mu nelze upřít. Byl interpretem takových hitů jako Thriller, Beat It, The Way You Make Me Feel, Billie Jean a řady dalších. Mluvilo se o něm jako o člověku, který dokázal spojit bílou a černou hudbu. Především v osmdesátých letech minulého století šlo bezesporu o ikonu hudebního průmyslu.

Bylo proto velmi zajímavé sledovat, jak se jednotlivé stanice o toto téma „poperou“. O smrti Jacksona jsem se dozvěděl brzy ráno, když jsem zapnul počítač a navštívil komunitní portál Facebook. Bylo mi divné, že lidi, které mám v seznamu přidané jako přátelé, si téměř všichni přidávali na zeď videa s Michaelem Jacksonem. Když jsem si říkal, co se to děje, uvědomil jsem si, že jsou zde i články, které mluví o jeho smrti. Poté jsem nevěřícně pročítal jednotlivé články na zpravodajských webech, začal si pouštět jeho nejznámější songy, a po tváři mi tekly slzy.

Nebyl jsem sice Jacksonův skalní fanoušek, ale nezastírám, že se mi jeho písničky líbily. Podobně na tom i byla moje sestra, která má však na rozdíl ode mě ráda úplně jiný styl hudby. Neříkám, že si nenajdeme občas společnou notu, ale R’n’B a britské skupiny jako Radiohead, Verve nebo Franz Ferdinand k sobě jaksi moc nepasují. Od internetu jsem se tedy volně přesunul k televizoru, zapnul satelit a čekal jsem, co mi zahraniční stanice naservírují.

V očekávání nezklamala evropská verze amerického kanálu CNN, která včetně informací o Jacksonovi smrti a jeho kariéře přinášela také reakce na jeho nečekaný skon plus aktualizovaná fakta přímo z místa. Podobně na tom byl i konkurenční kanál Fox News. Že bylo zpravodajství o Jacskonovi smrti plné takto zaměřených televizí, se nebylo čemu divit. O dalších stanicích asi nemá cenu mluvit, událost figurovala např. na přední pozici také na arabské verzi kanálu Al-Jazeera.

Problém se však objevil tehdy, když jsem si chtěl od Michaela Jacksona odpočinout. Šance, na této hudební ikoně vytěžit, se chopily i hudební kanály. Po práci jsem si chtěl trochu zarelaxovat např. u některé z britských hudebních televizních stanic. Zkoušel jsem např. Vault, Bliss nebo Chart Show, ale bez šance. A co třeba Deluxe Music, která hraje pohodové skladby? Ne, i zde se hrál Jackskon. Další stanice na tom byly úplně stejně.

Na Jacksonovu smrt reagovala i MTV, a to včetně stanic MTV Dance nebo MTV2. Před Michaelem zkrátka nebylo úniku. Je proto na místě si položit otázku, kdo ještě může dostat v televizi takový prostor jako on? Troufám si říci, že asi nikdo. Smrt Elvise Presleyho jsem nezažil a v té době ještě nevysílalo tolik stanic, ale kdyby zemřel „Král Rock 'n' Rollu“, vypadalo by to ve schématu stanic asi stejně...

Autor: Lukáš Polák | karma: 13.15 | přečteno: 1784 ×
Poslední články autora