Lukáš Polák

Viděl jsem to na vlastní oči

16. 04. 2009 21:34:00
Když jsem včera koukal do seznamu hostů na zpravodajské televizi Z1 a zahlédl jsem mezi nimi jednu z ikon novácké investigativní žurnalistiky Josefa Klímu, řekl jsem si, že tohle asi nebude dobré znamení, nebylo...

V seznamu hostů, které každý den ráno posílá marketing zpravodajského kanálu Z1, jsem ve středu viděl také jméno Josefa Klímy - jednoho z reportéru investigativního pořadu Na vlastní oči. Na jeho účast mě ještě upozornil náš šéfredaktor, ale já jsem této návštěvě nepřikládal příliš velkou pozornost. Za prvé jsem si říkal, proč se tomu na DigiZone věnovat, když máme zpráv, kterým se věnujeme prioritně, tolik a za druhé, psát o něčem, co se až ne tak na naše stránky hodí. Jak jsem se však mýlil...

Protože se toho ve středu dělo hodně, úplně jsem na nějaké Interview B.T., právě tam byl Klíma hostem, zapomněl a vypustil ho z hlavy. Druhý den ráno jsem pak zapnul monitoring tisku, pomalu jsem ještě neměl ani protřené oči, a nevěřil jsem vlastním očím, když jsem narazil na článek kolegy Ondřeje Austa z Lidových novin, který se dívat nezapomněl. Nova na čas stopne pořad Na vlastní oči, stálo v titulku. Musel jsem si ho přečíst ještě jednou, a pak se sám sebe zeptal: Cože?

Bohužel realita už byla taková. Za pozastavením projektu má stát údajně klesající sledovanost. Kdo je ale znalý mediálních poměrů, ví, že takových případů již bylo bohužel mnoho - byly pozastaveny... V diskusi na serveru bulvárního deníku Blesk se všichni shodli na jednom - za pozastavením projektu může česká mafie. Já bych viděl důvod prostší - po patnácti letech už má bohužel pořad svá nejlepší léta za sebou. Zmizela z něj např. největší ikona, jakou byl Radek John (o tom, za jakých to bylo okolností, se nezmiňuji) a v poslední době se začalo mluvit o tom, že pořad ztratil už svého investigativního ducha.

V tomto případě se tedy vůbec Nově nedivím, že pořad pozastavuje. Na druhé straně, má ale cenu pořad projít tzv. faceliftem, o kterém vedení Novy mluví? Budou to ještě vůbec Na vlastní oči bez Radka Johna? A možná i bez Josefa Klímy? Nepůjde si (třeba) letos Klíma pro své poslední zrcátko v anketě TýTý? Pokud si na tyto otázky alespoň zkusíte odpovědět, bude vám zřejmě smutno. Přiznám se, že Na vlastní oči byl opravdu pořad, na který se dalo na Nově dívat. Po patnácti letech z něj ale bude asi těžké ještě dostat víc, než nabízel teď. A tak těm několika málo tvářím, které jsou na české komerční jedničce od začátku, držme palce.
Autor: Lukáš Polák | karma: 20.01 | přečteno: 2620 ×
Poslední články autora