Úspěchy z orbitu

27. 04. 2008 20:28:35
V poslední době jsem zaznamenal několik úspěchů na poli satelitní televize. Pořídil jsem si předplatné norské DVB-S platformy, s parabolou zabrousil až na 43 st. západně a u kamaráda a kolegy Michala Hofticha z CSDXC jsem pro zajímavost navštívil družice z východu, kdy jsme sledovali vysílání až NSS 703 na 57 stupních. Pěkné zážitky, o které bych se rád podělil...

Canal Digital Nordic

Canal Sport HD
Nedávno jsem si pořídil předplatné norské satelitní platformy Canal Digital, protože už jsem se nemohl dívat na to, jak naši digitalizátoři nejsou schopni nabídnout českému divákovi alespoň jeden HDTV program ze satelitu. Teď jich mám asi šest (Discovery HD, Nat Geo HD, Voom HD, Canal+ Sport HD, Canal+ Film HD, Silver HD) a brzo přibude další (Eurosport HD). Sportovní svátky jakými jsou Euro a olympiáda už tak budu moci sledovat ve vysokém rozlišení. Moc se na to těším, ale zároveň mě velmi mrzí, že pokud chce místní divák sledovat takto kvalitní obraz (nepočítám-li IPTV a digitální kabelovku), nezbude mu nic jiného, než tento krok.

Více o této skutečnosti jsem psal již ve své nedělní glose minulý týden.

Exotické kanály z východu i západu

V pátek jsem navštívil na pražské Hůrce kamaráda Michala Hofticha. Strávili jsme příjemné dopoledne, ale nikoliv nesmyslným plkáním o ničem, ale prohledáváním pro českého satelitního diváka atraktivních satelitních pozic. Běžně se signály v Česku přijímají hlavně z Astry 23.5 st. vých. (individuální příjem z platformy CS Link a Sky Link), 19.2 vých. (UPC Direct) a 0.8 st. záp. (Digi Tv). My jsme se však dostali až na 57 st. východně, kde parkuje družice NSS 703. Odtud nám hrál pouze jeden kmitočet s dvěma bulharskými a jedním řeckým kanálem. Pro klasického diváka zbytečnost, pro nás satelitní nadšence vítaná exotika a další rozšíření si obzorů.


V sobotu jsem se pro změnu věnoval odpoledne satelitnímu příjmu já a také se vyplatilo. Receiver mám nastaven na DiSEqC, nikoliv na USALS, tzn., že každou družici musím najít manuálně. Je to větší dobrodružství a zároveň i radost, pokud se nějaký úlovek podaří. Satelitům ze západu jsem nikdy nevěnoval moc pozornosti, a to bylo špatně. Zajímavostí např. je, že na pozici 18 st. západně vysílá volně kanál NBA TV Europe, který přináší zápasy a informace z této atraktivní americké soutěže, vrcholem pro mě však bylo naladění nigerijské televize NTA na satelitu Intelsat 905 (24.5 st. záp.). Program až z této africké země se skutečně nevidí každý den...


Mé cesty, resp. satelitní paraboly, však mířily ještě dál. Po tom, co jsem minul španělský Hispasat na 30 stupních, jsem se nezadržitelně blížil k družici Intelsat 3R na 43 stupních. S jejím naladěním jsem vůbec nepočítal, protože satelitní parabola byla už téměř do pravého úhlu se střechou našeho panelového domu. Úspěch se však dostavil a hrála mi s hraničními parametry španělsky hovořící stanice Canal de Autismo. Nabitý dojmy, jsem chtěl jít ještě dál, ale toto byl vrchol dne. Na 45 stupňů už jsem se zkrátka nedostal, přesto, že zbývaly už jen dva stupně. Parabola už se zkrátka neměla kam otočit.

Autor: Lukáš Polák | neděle 27.4.2008 20:28 | karma článku: 10.23 | přečteno: 1595x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 11.67 | Přečteno: 188 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.12 | Přečteno: 1234 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 296 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 75 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2358
Lukáš Polák je redaktorem serveru DigiZone.cz se specializací na satelit. Zajímá se o oblast pozemní digitální televize a DVB-S (digitální satelitní televize). Vystudoval Střední průmyslovou školu sdělovací techniky, a poté Vyšší odbornou školu publicistiky, kde si jako téma absolventské práce vybral rozhlasovou stanici chybějící na českém trhu. Dlouhodobě se zajímá o médiální scénu u nás i v zahraničí, je také aktivním členem Československého DX klubu. Dříve spolupracoval např. se servery satCentrum a RadioTV nebo časopisem Home Cinema.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...